Téma: VMA-I SL: Peerless SLS 10, SB Acoustics SB15, Vifa BC25SC06

Více než dva roky po uvedení první verze VMA-I si vám dovoluji představit od základu nově vyvinuté reprosoustavy VMA-I SL. Původní reprosoustavy VMA-I byly během času upraveny pro nový výškáč, tak i nové VMA-I SL mají staronový výškáč, který se mimořádně osvědčil v projektu menších reproduktorů VMA-II. Zachována byla mnou vyvinutá úprava středotónového měniče SB Acoustics, která zajišťujě vyjímečně hladké podání středních kmitočtů, převyšující konkurenci s vyšší cenovkou. Přívlastek SL v názvu má podobný význam jako u vozů Mercedes-Benz tedy "Sport Leicht".

Mírné zjednodušení výhybky a symetrické umístění měničů bylo umožněno optimalizací umístění jednotlivých měničů a rozměrů reprosoustav. Nejlepší možná varianta pozic měničů, rozměrů a úprav hran reprosoustavy byla pečlivě vybrána na základě studia difrakčního chování. Pro analýzu difrakčního chování akustické vlny byl naprogramován simulační program, jehož výsledky jsem násladně porovnával s profesionálním akustickým simulačím softwarem.

Určení reprosoustavy VMA-I zůstalo zachováno, ale výsledek jsem posunul zase o krůček dál. Nové reproduktory VMA-I SL překonají násobně dražší konkurenci. Mezi vrozené vlastnosti těchto reprosoustav patří schopnost nahlas, kvalitně a s dostatečným rozsahem vyplnit jakýkoliv běžný obytný prostor s velkou rezervou. Od přesně rozlišeného piánka po hruď masírující forte. Od jazzu po hard rock.

Máme pro vás skladem hotové reprosoustavy v dýze americký ořech. Dále máme skladem zatím neosazené skříně v dýze bubingo fládr a wenge, které je možné odebrat ve stavebnici nebo během 14dní osadit a dodat hotové repro.
V případě zájmu nebo dalších dotazů prosím využijte jednoho z kontaktů.

http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/m/vma1sl_horizontal.png http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/m/vma1sl_vertikal.png http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/m/vma1sl_impedance_mala.png

http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/m/vma1sl_osova_charka.png http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/tabulka.png

http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/1.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/2.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/3.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/4.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/5.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/6.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/7.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/8.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/9.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/10.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/11.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/12.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/13.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/14.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/15.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/16.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/17.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/orech/m/18.jpg

2

Re: VMA-I SL: Peerless SLS 10, SB Acoustics SB15, Vifa BC25SC06

Zadávám výrobu další várky ozvučnic VMA-I SL truhlářovi - předchozí je prodaná. Takže jestli někdo o repro uvažujete, dejte mi prosím tento týden vědět.

3

Re: VMA-I SL: Peerless SLS 10, SB Acoustics SB15, Vifa BC25SC06

http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/indicka_jablon/0m.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/indicka_jablon/1m.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/indicka_jablon/2m.jpg
Pán dokončil osazení stavebnice VMA-I SL - indická jabloň. Já teda zítrám, moc se mi líbí.

http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/jasan_fladr/jasan1m.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/jasan_fladr/jasan2m.jpg http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/jasan_fladr/jasan3m.jpg
Další ozvučnice do stavebnice VMA-I SL - jasan fládr.

4

Re: VMA-I SL: Peerless SLS 10, SB Acoustics SB15, Vifa BC25SC06

Rád bych se podělil o svoje zážitky s procesem nákupu hifi :-). Jsem naprostý amatér, takže jsem se rozhodl jít cestou osobního poslechu a koupit takové repro, které mne prostě chytne (i s rizikem toho, že u mne doma to může hrát úplně jinak). Byl v několika hifi studiích, konkrétně Excelia v Chrudimi, Melissa v Brně a v Praze to byl tuším Hifi design. Mým cílem bylo koupit slušné stereo v cenové kategorii do 50tis CZK. Ukázalo se, že repro o kterých někdo na fórech básní, může pro někoho jiného být celkem nuda. Přesně toto se mi stalo, když jsem v Chrudimi poslouchal regálové Revel M22 a přišly mi celkem nevýrazné, se slabými basy, atd....Největší dojem na mne udělaly Aurum Cantus Melody 103, ze kterých jsem byl upřímně na větvi (v pozitivním slova smyslu). V kombinaci s doporučeným zesilovačem jsem se ale dostal k cenové hladině 80tis, což už bylo vážně moc.

Nechal jsem to tedy nějakou dobu plavat a náhodou narazil na projekt VM audio. Po dohodě s Martinem Vitvarem jsem dorazil o víkendu na poslech VMA II, které zapadaly do mých cenových představ a slyšel jsem na ně na fórech samá pozitiva. Pro jistotu jsem vzal s sebou i manželku, abych pak doma neposlouchal, že ta barva se do bytu opravdu nehodí :-).

Zkoušeli jsme všechny možné žánry od Nightwish a Porthishead, až po Marka Ebena a Nohavicu. Na první poslech mi to hodně připomínalo výše zmiňované AC Melody. Pro srovnání jsem Martina požádal, aby mi repro prohodil za VMA-I SL, jelikož mne zajímalo, jaký v tom subjktivně uslyším rozdíl. Zvuk byl pro mne takový mohutnější a plnější, prostě výrazný posun, manželka byla pri Sleeping Sun od Nightwish téměř v tranzu :-). Upřímně rečeno, v tuto chvíli se již nešlo vrátit zpátky. Bylo mi jasné, že zdroj zvuku byl u Martina několikanásobně kvalitnější, než to, co jsem hodlal pořídit já, ale i tak jsem byl pro VMA I rozhodnut. Repro jsem zakoupil a opravdu nelituji. I u mne doma v obýváku, který má k "akustické dokonalosti" opravdu daleko, hrají repro naprosto fantasticky. Ještě dlužím zdroj zvuku..... k repru jsem zakoupil stereo receiver Yamaha R N500, což může určitě vypadat jako obrovská degradace repro, ale já jsem z toho zvuku nadšený. Navíc tam mám integrované Spotify a FLAC streamuji přes DLNA server, má to síťová rádia, atd....funkčně super stroj a podle mne si s repro rozumí velmi dobře. Jestli mne hifi bude bavit, tak za nějakou dobu můžu upgradovat zesilovač a asi mne to zvukově ještě posune nahoru.

Závěrem mohu VMA repro jen doporučit, zatím mi doma dělají velkou radost a nelituju jediné zaplacené koruny. Díky Martinovi za ochotu a rychlou komunikaci.

Petr

5

Re: VMA-I SL: Peerless SLS 10, SB Acoustics SB15, Vifa BC25SC06

V něděli jsme se vydali k checkovi na poslech jeho beden a poslech železa SP audio. Vzali jsme sebou moje repro AC 102 a zesilovač Vincent SV 238. V checkově poslechové mísnosti o velikosti 32m2 opravdu hodně zatlumené se spoustou materiálu,ozvučnic a do stropu vyskládaného nábytku už po příchodu do mísnosti , a při pohledu na rozestavění beden v proporích místnosti 8x4 m (hraje se na délku mísnosti) Byli bedny 1,5 m od zadní stěny, cca 2 metry od sebe,seděli jsme zhruba 3 metry od beden,  za hlavou byly 2 metry místa umístění bylo ideální (takové si 99 procent lidí nemůže dovolit)

Nejdříve jsme poslouchali přez AC M-102 zapojené na předzesilovač SP 1 + konec A400 , pokud byli reprosoustavy natočeny směrem na posluchače byl zvuk ostrý výšek bylo až moc,pokud se natočili jen málo nebo téměř vůbec tak to bylo o dost snesitelnější. Komponenty v kombinaci s AC byli chakakterem zvuku ostřejší (výšky,středy) občas to zatahalo, co mě překvapilo byli basy. I v tak velké místnosti se AC rozhodně neztratili čekal jsem to mnohem horší. Tady byla lepší kombinace SV 238 + CW DAC USB díky určitému zdvihu na výškách repro AC. a odlišnému charakteru zvuku.

Pak jsme zapojili VMA I SL na SP Audio, hned bylo slyšet daleko více těch nejnižších basů v nahrávkách, více informací na basech. Mají "rovnější" charakter zvuku to bylo jasné hned. Více si to spolu sedlo než předchozí kombinace.
V tomto setupu byli některé nahrávky velmi dobré, něco už bylo dobré méně. Trochu mi vadila určitá "syntetičnost" na středech. Proti pásku AC byli kaltové výšky Vifa jiné. Nutno říci že Checkovi se podařilo postavit velmi dobré bedny i když jsou použity levnější měniče. Zvuk je přesný, svázaný , basy jsou dobře dávkované podobné charakteru basů AC.
Podání prostoru středů a výšek je jiné, na některých nahrávkách nebo tvrdší hudbě (s dobrou dynamikou žádné moderní remastery) to už místy nebylo ono. Vadila určitá suchost zvuku analyčtější projev.

Následně jsme zapojili Vicent SV 238 + CW DAC USB přez foobar se SoX. na VMA SL-I
Čekal jsem větší degradaci zvuku, to se ale nestalo, Ano vincent působil trochu máznutějším bassem,má o něco teplejší projev. Rozhodně to ale je poslouchatelná kombinace která se námna určitých nahrávkách líbila více, jide zase bylo znát že SP audio je lepší. Tady bych to za sebe viděl 50/50

Pak Martin zapojil ještě VMA I EVO , jiný zvukový projev zejména na středech,posílné basy. To co mi vadilo na VMA I-SL tady bylo už daleko mírnější. Umělost nebo analytičnost zvuku se zmírnila byl to značný rozdíl proti SLkám a  líbilo se nám to daleko více i když jsme neměli z časových důvodů možnost je poslouchat delší dobu.
A to ještě Martin říkal že bohužel neměl správný typ středobasového měniče jinak by byl výsledek ještě lepší.

Dělený zesilovač SP audio (P1 + A400) je velice dobrý, hraje čistě dynamicky ale možná by si zasloužil o něco lepší bedny. Je to přeci jen 135 000kč vs 55 000kč. Pokud se budeme řídit pravidlem že by bedny měli stát zhruba stejně jako zesilovač. (tím nechci říct že nehrají dobře)
Check plánuje stavět VMA V (128 000kč) které určitě budou schopny využít veškteré možnosti zesilovačů  SPaudio
Všechny produkty si najdou své zákazníky, jsou za dané peníze velice dobré,kvalita technického zpracování VMA i zesilovačů SP audio (customworks) je na výborné úrovni. Vždy záleží na kombinaci jednotlivých komponent a preferencích posluchačů. (např jiné reprosoustavy)
Velký vliv ne li ten úplně nejzásadnější jak já říkám akustika je 50 procent výsledného zvuku kterou má check skutečně exceletní.

Neradi bychom hodnotil do detailu zvukové nuance, v místnosti bylo opravdu velké vedro odhaduji přez 31 stupnů.  přijeli jsme ve 13:30 a odjížděli v 19:30 večer. To už jsem toho měli opravdu dost projevila se únava z horka, není to pro dlouhodbější poslech ideální aby si člověk udržel koncentraci na poslech. Testovalo se opravdu hodně komponentů a kombinací v malém čase.
škoda byla že ve finále nebylo možné poslechnout Hypa 1 + Hypa 17. Které jsme chtěli také slyšet. Původně jsme chtěli sebou vzít i sluchátka a zkusit to jako sluchátkový zesilovač. to ale nebylo časově realizovatelné Tak třeba zase příště.


Děkujeme Checkovi  za možnost strávit u něj v poslechovce/vývojové dílně příjemné odpoledne.  (až na to teplo)


Mike a Mikelino


PS : kdyby to někoho zajímalo testovací hudba byla :

Eagles - [Hotel California (DCC Remastered) #01] Hotel California
Chesapeake
Jaromír Nohavica - [Divné stoleti #02] Těšínská
Queen - [The Game #02] Dragon Attack
Porcupine Tree - [Fear of a Blank Planet #06] Sleep Together
Queen - [The Game #03] Another One Bites the DustJaromír Nohavica - [Divné stoleti #02] Těšínská
Beethoven - [Symphonies No.5 & 7 (Carlos Kleiber, Wiener Philharmoniker, Digital Release 24-88) #01] Symphony No.5 in C minor, Op.67: 1. Allegro con brio
A. Dvorak - [? #04] 9 symfonia

Naposledy upravil: Mike (2014-08-01 06:49:21)

6

Re: VMA-I SL: Peerless SLS 10, SB Acoustics SB15, Vifa BC25SC06

http://vmaudio.cz/download/forum/vma-i-sl_vs_ac-m-102.png
Přikládám krátké měření realizované na začátku poslechu, aby bylo možné sladit hlasitost při porovnání, která byla sladěná s přesností menší než desetina dB - tedy už přesněji, než je člověk schopen rozlišit.
Tedy změřená citlivost je o celých 5dB menší než udaná výrobcem. Vzhledem k hrbu na výškách jsou AC neposlouchatelné v ose a musí se nechat rovně se stěnami místnosti, nebo jenom zcela minimálně natočené. Z měření frekvenční charakteristiky je patrné, že se VMA-I SL vejsou do tolerance +-1,5dB, zatímco AC M-102 se nevejdou ani do +-5dB.


http://vmaudio.cz/download/forum/aurum_cantus_m_102_impedance.png
Dále jsou repro AC značena s nominální impedancí 8Ohm, ale podle změřeného minima 5,5 Ohm by měla být označena jako 6 Ohm nominální impedance.

Na basech jsou Aurum Cantus M-102 slabší,  bas je oproti VMA-I SL potlačen. Zcela chybí jakékoliv hýbání s posluchačem a dýchání basů, citelné zatáhání za struny baskytary a velikost kopáku. Aurum Cantusy vykreslují horší prostor, který má menší rozměry - zkrátka zvuk zůstává spíše v bednách a nevyleze tolik do místnosti jako u VMA-I SL. Dále jsou Cantusy horší v hloubce prostoru (vzájemné rozlišení tichých a hlasitých nástrojů). Při sledování přirozenosti hlasu kupříkladu Jaromíra Nohavicy se zdá, že má na repro AC M-102 rýmu nebo alespoň ucpaný nos.
Neshledal jsem osobně, že by některým nahrávkám AC vyhovovaly více. Snad jen, že je Mike zvyklý na svoje bedny.

Ohledně testování železa SPaudio P1+A400 versus integráč Vincent 238 jsme udělali chybu, že jsme začali porovnávat na bednách AC, protože nejsou neutrální a hodí se jim máznuté a méně přesné výšky od zesilovače. Ale Mike chtěl testovat a porovnávat proti svojí sestavě, což je pochopitelné. Ve vedru přes 30° a na daných bednách nebyly rozdíly tak velké jako za normálního stavu. Zdá se, že na repro AC je sestava SPaudio již zbytečně dobrá. Na VMA-I EVO nebo SL a hezky v klidu při 25° by byl rozdíl znatelnější.

Rozhodně to byla náročná akce kvůli stěhování beden, zesilovače a to všechno v letních vedrech. Okna musela být otevřená kvůli vedru a dusnu, což zvyšovalo hlukové pozadí v místnosti a stěžovalo tak poslech. Tak jsem nakonec rád, že se to povedlo alespoň takto. Rovněž jsme také vybírali hoodně dlouho vhodnou hudbu. Svoji testovací mám stále připravenou a léty prověřenou, přičemž mám asi tak polovinu ve vyšší kvalitě než CD. Mike měl bohužel spoustu nahrávek sehnaných na poslední chvíli s neprověřenou kvalitou.

Proti horku jsem zakoupil další den alespoň 40cm větrák, který zvládne místnost rychle vyvětrat. Na příští rok mě čeká instalace výkonné klimatizace, aby se všechny ty klidové proudy a spotřeby všech audio zařízení převedly zevnitř ven a mohla zůstat zavřená okna.

7

Re: VMA-I SL: Peerless SLS 10, SB Acoustics SB15, Vifa BC25SC06

Zaujímavé. Technická k "měření za stejných podmínek 1m v ose výškač".

Je možné, že AC boli navrhnuté a merané za iných podmienok, a pri zmene pozície mikrofónu by bol ich výsledok lepší?

8

Re: VMA-I SL: Peerless SLS 10, SB Acoustics SB15, Vifa BC25SC06

Když by byla osa na střeďáku, tak měření bude vypadat skoro stejně. Když by byla referenční osa mimo geometrickou osu, tak by to bylo stejně zvlněné a díra na středech by zůstala stejná...

9

Re: VMA-I SL: Peerless SLS 10, SB Acoustics SB15, Vifa BC25SC06

Rád bych se podělil o svoje zážitky jak s nákupem, tak s poslechem reprosoustav VMA-I SL.

Předně, zpracování ozvučnice se mi moc líbí, hlavně varianta Americký ořech, která vypadá opravdu jako kus nábytku do mé jeskyně. Samozřejmě i jiné varianty jsou hezké, a tak si každý vybere určitě tu svou.

Už jako kluk jsem si stavěl zesilovače a na střední jsem si postavil trochu větší dílo o výkonu 2x150W/4ohm lepších parametrů vše s diskrétních součástek. Stavba staršího DPA380 taky připadala v úvahu, ale na ní jsem jako studen neměl takové finance a tak jsem investoval cca 8palackých do jiné konstrukce. Kdybych v té době věděl, jaké s ní budou problémy ohledně kmitání a stability, půjčil bych si a raději postavil to DPA. Na konci roku 2014 jsem se rozhodl zesilovač upravit a spolu s ním se poohlídnout po kvalitní reprosoustavě, ať už koupi nebo stavbě. Volba byla o to jednodušší, protože jsem věděl, co jsem chtěl: 3pásmo, sloupové s basovým měničem minimálně 8" s cenou do 40tisíc do bytu 24m čtverečních.

Rozhodně jsem nechtěl nic starého, bazar kousky by nějaké byly, ale byl to zase risk, že člověk naletí. Navíc je kolikrát problém testování, když pokaždé máte jinou místnost a jiný zesilovač a ten můj pro změnu ještě ani nebyl opraven. Do návrhu reprosoustav jsem se ale nehrnul, protože nejsem mistr tohoto řemesla a než bych bedny postavil, uplynul by další rok.

V Praze jsem obešel několik prodejen s HiFi technikou. Na začátku to bylo jen poslechové studio Sony, kde přístup ze strany prodejců byl spíše "moc si nevymýšlejte a pokud se Vám nelíbí, kupte si třeba tyto" spolu s potřebou prodat za každou cenu mě spíše pak jen odrazoval. Pak následovaly další poslechové studia, ale pořád to bylo ve stylu "za kvalitu se musí zaplatit vysoké částky" ne jinak je tomu u značek Xavian jinak nazývaný jinými pavián. Z jejich sortimentu jsem slyšel a i se mi vizuálně líbily XN Virtuosa, kvalita zvuku byla samozřejmě perfektní, ale opět cena 132tisíc a malou výtku jsem měl k membránám, ty vypadala otřesně.

Firma Shan má pro změnu chabý sortiment a pro výkony 100-150W sinus jsou ceny nad 100tisíc. Navíc ceny jsem se dozvěděl, až když jsem je musel kontaktovat, na webu je totiž neuvádí. Měl jsem tu čest slyšet reprosoustavu Pilot (váha přes 120kg), jenž byly krmeny úžasným zesilovačem Onkyo Grand Integra M-510. Poté byly k němu připojeny bedny Quadral Vulkan mk4, jenž vypadaly moc hezky. Bohužel, bedny byly staršího data, já měl pocit, že součástky v ní už by potřebovaly vyměnit, tak jako horní závěs membrány a dosti špinavý vrchlík. Navíc cena 40tisíc už nebyla nejnižší a reprobedny nutně potřebovaly repas.

Slyšet stojanové repro Focal JMlab micro utopia Be v jiném studiu byl ale nádherný pocit. Nikdy bych si nemyslel, jak dokážou regálové reprosoustavy krásně zahrát i basovou složku, ale cena za ně byla opravdu vysoká. JBL LS80 s cenou 70palackých hrály taky luxusně, JBL L880 se mi líbily vzhledově i cenou, ale nikde nebyla možnost si je poslechnout, tak nedokážu posoudit zvukovou stránku.

Nakonec jsem se bedny rozhodl postavit, protože hotové a kvalitní byly drahé a zbytek v cenové kategorii do 30tisíc buď nebyly k dispozici, nebo to bylo "bláto". Po shlédnutí webu jsem objevil pár firem, jenž prodávají stavebnice. Na stránkách Revoco byl celý sortiment reprosoustav německého Visatonu. Opět ale bez cen pro ČR. Zde předkládám, co mě zaujalo:

Concorde MK III, cena s DPH 49717,- CZK
Classic 200, cena s DPH 35170,- CZK
Atlas Compact MK V, cena s DPH 43813,- CZK

Hmmm, stavebnice obsahuji sice veškerý elektromateriál (osazené oživené vyhybky), bassreflexové nátrubky, tlumici materiál  (je-li ovšem součástí), ale NEOBSAHUJE ŽÁDNÉ ozvučnice. Skladem nedrží žádné stavebnice, objednává se na zálohovou fakturu, slyšet je tedy ani nelze a termín dodání cca 3 týdny!

Když jsem objevil Totemy řady 100, nelíbilo se mi zpracování ozvučnic a po konzultaci s kamarády zda do toho jít či nejít, jsem dostal informaci, ať raději předtím vyzkouším poslech VMAudio beden. Asi to bylo lehké naznačení "přijdeš tam a už nebudeš chtít odejít". A taky že jo. S Martine Vitvarem jsem si dohodl schůzku a už to jelo. V ten moment, kdy jsem slyšel jako první VMA-II S, jsem vůbec neřešil, jak to bude hrát u mě doma. Bylo mi to v ten moment jedno. Viděl jsem a slyšel jsem, co jsem potřeboval. Na fórech lidé měly pozitivní reakce a ještě příjemnější bylo zjištění, že si reprosoustavy mohl člověk postavit sám (cena byla o něco nižší, to bohužel ale neplatilo v případě VMA-I EVO).

Na poslech jsem přišel s připravenými nahrávkami ve FLAC souborech a začal jsem pozorně poslouchat můj výběr:
- Michael McCann; Icarus - Main Theme
- Pink floyd - Welcome To The Machine
- Vivaldi; Concerto No. 2 In G Minor, Rv 315 'summer' - Iii Presto
- Hans Zimmer; Interstellar - Mountains

Požádal jsem Martina, abychom bedny prohodili za VMA-I SL a poté ze EVO. Rozdíl byl obrovský! Neříkám, že VMA-II S hrály špatně. Měly pěkné podání zvuku, ale prostorovost a živost jim chyběla. To však nelze říct o VMA-I SL. Najednou se koncert objevil kolem a já málem brousil bradu o podlahu. Lepší spodní část basů, středy a výšky byly krásně čisté. Co mě nejvíce ale fascinovalo bylo to, že jsem nevnímal bedny, kde co z které jde, ale jen hudbu v prostoru. Ještě lepšího podání to bylo u EVO. To už jsem si málem říkal, že ten houslista hraje u mých nohou. Kdybych neřešil finance, asi bych si hned vzal EVO a jiné bych už nechtěl, ale VMA-I SL byla na tom taky výborně a nedalo se říct, že by to byl kompromis. Prostě s větší bednou u Martina rostlo více emocí a zážitků z hudby.

Celou noc jsem pak přemýšlel zda vzít EVO nebo I SL. Navíc, pořád jsem neměl hotový svůj zesilovač a k tomu pozdější myšlenka, jak to bude hrát u mě v bytě. Víte, když slyšíte kvalitně zpracovanou bednu s kvalitním materiálem v ní za hezké peníze a krmíte jí kvalitním zesilovačem HYPA17, nešlo to už vrátit. Byl jsem toho plný a zesilovač jsem dodělával po nocích do pozdních ranních hodin, jen abych už ty bedny měl doma a mohl případně otestovat svůj zesilovač u Martina smile

I když jsem zesilovač ještě opravený neměl, reprobedny jako stavebnici jsem od Martina nakonec koupil dřív, protože nic na nich zkazit koupí nešlo a nikdy bych již neměnil. Postavil jsem je, když jsem čekal na zásilku součástek pro zesilovač a na to jak skvěle hrají, tak i jako kus nábytku vypadají úžasně.

Tímto taky mnohokrát děkuji Martinovi za kontakt, který mi poskytl na svého kamaráda Ondru, s kterým jsme zesilovač zdárně oživili na úplně jiných tranzistorech Mosfet (osvědčili se jako vynikající volba pro mé zapojení) a za rady na koho se dále obrátit viz. mistr BV na audiowebu, jenž vyhrabal z Německého fóra odkaz na upravené schéma zapojení mé topologie zesilovače. Zesilovač je nyní stabilní, obdélník při zátěži přenáší jak z učebnice a bez zkreslení utáhne bedny naprosto s rezervou. Jelikož má zesilovač přes 16kg a je celý v duralu, nestíhá se ani tolik zahřívat.

Bedny mám cca 0,5m od zadní stěny a necelé 2m od sebe a obývací pokoj už doplňuji o obrazy a další věci, aby byl zvuk perfektní. Bedny mají jasný a razantní projev, hrají prostorově, nic nerezonuje a basy jsou krásně pevné a přesné. To mě zatlouká do sedačky. Basy prostě nechybí, což se nedalo nikdy povědět o mých starších repro. Jestli jsou bedny lineární nebo lineárnější než jiné a zda mám já lineární/nelineární sluch, to už neřeším, pro mě hrají perfektně a sedí mi. Každý si je musí poslechnout u Martina osobně a předem varuji, že budete učarováni ;-)

S přítelkyní jsme na druhý den soustavu trochu víc osolili (cca 75%), ale už to byl na byt velký akustický tlak a rezonovaly i okenní tabule. Určitě by to dalo víc, ale pro tyhle bedny to není potřeba. V tichých pasážích je to luxusní zážitek a zesilovač krásně v okamžiku potřeby doplní potřebnou energii, pokud nastane dynamická scéna. Ve známých skladbách objevuji nové detaily a při poslechu např. soudtracku Americká krása jsem se až divil, jak v tichých pasážích slyším nízkou a přesně zahranou basovou linku. To ale nelze říci při poslechu MP3. Ano, bedny je při hlasité nahrávce přehrají skvěle a MP3 nejsou na vyhození, ale při poslechu v tichých pasážích hudbu zabíjí. Ostatně, doporučuji přečíst tento článek: http://avmania.e15.cz/itunes-staci-256- … lech-hudby

Tímto děkuji Martinovi, že budu muset spoustu hudby vyházet a sehnat ji ve formátu FLAC smile, Poslech FLAC souborů, ať už v 16bit/44kHz nebo vyšší je naprosto balzám pro uši a zde také nastává úplně jiný orgasmus. Někdy se až divím, jak člověk uslyší na VMA-I SL mlasknutí zpěvačky, jejího nádechu či lehký výdech. V tomto mě doslova naskakuje husí kůže, když poslouchám Maliu & Borise Blanka na albu Convergence. Chlapi, tohle je magnet na ženské. Pusťte jim to při večeři a nebudou chápat, kdo jim to u stolu zpívá.

Při poslechu klasické hudby je to tak jak má být. Je prostě u vás doma. Ano, nic nenahradí koncert sám, ale kdo má čas po práci utíkat ještě na koncert a čekat fronty. Po poslechu Edwarda Shearmura ala soundtrack K-pax (moje srdcová záležitost) jsem musel těžko rozdýchávat co jsem zrovna slyšel, a že ho znám na zpaměti. Hans Zimmer už mě ale dorazil úplně, když při soundtracku Man of Steel zazněly z druhého alba ocelové struny spolu s hlubokým basem celé dynamické scény. Stará alba od Jean michel Jarreho jsou úplně jiná, lepší a to nemluvím o Pink Floydech, skladby od Armanda Amara, Depeche mode, Faithless, Roba Dougana, který vás doslova rozpláče. Tohle nejde popsat, to musíte zažít.

Byl jsem trochu skeptický k malým gumovým podložkám, ale překvapily mě, jak krásně izolují a nepřenáší vibrace do podlahy. Nyní mi přijde naprosto zbytečné cpát na jejich místo ocelové hroty za tisíce (jak každý radí a doporučuje), když je posun k lepšímu 00prd. Je jen jedna věc, u které jsem byl ještě skeptický a to, jaké je použité množství tlumícího materiálu v bedně. Myslel jsem si, že musí být bedna tohoto materiálu úplně plná (jak se to vidí u jiných soustav), ale ono ne, ono toho tam je zřejmě tolik, kolik je potřeba.

Na závěr mohu repro VMA-I SL na 100% bez pochybnosti jen doporučit a vím proč to píšu. Točil jsem se kolem beden cca 5měsíců a VMA mě utvrdili v jejích kvalitách natolik, že pokud mi někdo se známých řekne, jaké bedny si má postavit či koupit, naložím ho do auta a zvoním u Martina znovu wink

Tímto také děkuji Martinovi za jeho čas, ochotu a vstřícnost, kterou mi věnoval.
Lukáš

http://vmaudio.cz/clanky_pokracovani/vma_1sl/americky_orech_sestava/americky_orech_sestavam.jpg

10

Re: VMA-I SL: Peerless SLS 10, SB Acoustics SB15, Vifa BC25SC06

Díky za ohlas, je dobře, že jsi se rozepsal více a napsal to bez zábran prostě, jak to cítíš a slyšíš. Z toho si každý udělá názor pro sebe nejlépe. Přidal jsem do tvého příspěvku na konec obrázek.

11

Re: VMA-I SL: Peerless SLS 10, SB Acoustics SB15, Vifa BC25SC06

Dává se nějaká sleva od počtu znaků?

12

Re: VMA-I SL: Peerless SLS 10, SB Acoustics SB15, Vifa BC25SC06

Jsem rád, že se Rohlik82 rozhodnul sdílet svoje nadšení. Mnoho lidí mi po koupi volá a ještě znovu děkuji, že to hraje supr, ale málokdo si pak najde čas napsat alespoň pár řádek. Tak jsem rád.
Slevy nedávám, to říkám každému bez váhání. Ceny jsou férové pro všechny a pořád.

13

Re: VMA-I SL: Peerless SLS 10, SB Acoustics SB15, Vifa BC25SC06

Zdravím,několik týdnů poslouchám VMA I SL a tak bych chtěl napsat nějaké postřehy a dojmy.
Chtěl jsem nějaké slušně hrající sloupky,původně že něco postavím dle projektu na netu. Dlouho jsem vybíral a pročítal vše možné. Problém byl ten že za docela dost peněz to dopředu neuslyším a pro mě i nesnadné pořízení měničů.
Narazil jsem i na VMA, tak jsem zavolal a domluvil si poslech. Původně jsem uvažoval o VMA II S bez ozvučnic. Jako že ušetřím. Vlastním VMA I SL včetně ozvučnic. Neodolal jsem. Martin Vitvar mě ochotně přepojoval VMA I,II,III,EVO.
Dvojky hrály hezky ale u SL se mě zalíbily středy. EVO to je nádhera,pro mě drahé,trojky hrají také pěkně,nejsou to sloupky.
Zvítězily VMA I SL. Potom jsem si prohlédnul ozvučnice a usoudil jsem že tak hezky je neudělám. Objednal jsem si stavebnici včetně ozvučnic dýha indická jabloň.
Ke stavebnici-Ozvučnice je tuhá,bytelná,kus nábytku. Dýha precizně napojená,otvory pro repro přesné,detailní práce.
Návod na stavbu výhybky i celku je podrobný,mnoho fotek,zvládne i neelektrikář.
No a jak hrají po delším poslechu. Basy mě konečně nebučí,oddělená basa od šlapáku,u ní slyším i výškovou složku.
Středy-čitelnější,jako by zmizela deka,není to koule a hudba zní z prostoru mezi repro. Asi i větší dynamika a jsou slyšet zřetelně i slabší signály. Výšky jsem měl ostřejší,u SL jsou jemnější a ze začátku jsem je hledal. Mluvené slovo je přirozené. Hodně záleží na kvalitě signálu. Mám staré CD a některé jsou strašně nahrané. Poslouchám přes DPA 330,ten jsem
stavěl před 20 ti lety. Ještě zapracuju na místnosti a zdroji signálu a myslím že budu spokojený.
Ještě jednou děkuju Martinovi Vitvarovi za ochotu a kus poctivé práce.
Honza.